Interjú a Karinthy-gyűrűs Aranyosi Péterrel
2017. július 27. írta: Reiman Zoltán

Interjú a Karinthy-gyűrűs Aranyosi Péterrel

Aranyosi Pétert szintén nem kell bemutatnom senkinek. Friss Karinthy-gyűrűs humorista. Hatalmas lokálpatrióta. Miskolc egyik „arca” a médiában. Ha a városunkról van szó, segít, akármiről legyen is szó. Igazi miskolci és futballszeretetéről is mindenki ismeri az egész országban.

viber_image22.jpg

fotó: Aranyosi Péter, dumaszinhaz.hu

 

- Gratulálok az elismeréshez!

- Köszönöm szépen!

- Kezdjük az elején. A Rádiókabaré volt az első állomásod, igaz?

- Igen, abszolút. Már főiskolás koromban. Pont húsz éve kerültem a Rádiókabaréba főiskolai gyakorlatra.

- És a Dizájn Center volt Fábrynál a következő állomás?

- Együtt, igen.

- Nekem van egy olyan emlékem, hogy néztem a Fábry show-t - utána tudtam meg, hogy Ti írjátok a szövegeket - és benne van a Diósgyőr-Újpest meccsen történt lábtöréses eset parodizálva, nagyon meglepődtem, hogy bekerült a műsorba. Akkor ez Tőled eredt?

- Teljes mértékben. Sanyi a mi poénjainkat használta tulajdonképpen a saját előadásában, ami kéthétről-kéthétre óriási feladatot rótt ránk. Ugyanis egy humoristának másnak a poénját elmondani..., nem is alkalmas mindenki rá. Át kellett vennie a mi ritmusunkat, hogy ő azt a Showder-ben jól tudja elmondani. Minden ilyen focival kapcsolatos élmény, sztori, az tulajdonképpen 99 százalékban tőlem származik.

dsc_0005_5.JPG

Szelfi a friss Karinthy-gyűrűs művésszel

 

- Kicsit azt lehetett érezni, mintha nem is passzolna hozzá a téma.

- Fel is öltöztettem Diósgyőr szurkolónak, van még róla fényképem is. Illetve volt egy szurkolómúzeum, az In-Kal Security segítségével, a mérkőzések előtt vagy közben elvett mindenféle ütő-vágó szerszámokat mutattuk be. Beöltöztettük Sándort, mintha ő egy szurkoló lenne. Diósgyőr sapkában, fradi sállal és MTK pólóban. Szóval ilyen össze-vissza szerzet lett, de tulajdonképpen egy olyan szurkoló volt, aki maga otthon készíti a fegyvereit. Sajnos már ez sincs, mármint nincs szurkoló.

- Azért Diósgyőrben még van.

- Igen, ezért van MLSZ. Tulajdonképpen ott tartunk, hogy az MLSZ a Diósgyőr szurkolók és a Fradi szurkolók miatt van, a többi csapat meccseire meg nem járnak ki a nézők. A Felcsút és az MTK miatt az MLSZ-re nincs szükség, ezzel legyünk tisztában!

- Tényleg voltál a Mónika Show közönségszervezője?

- Először a Heti Hetesnek voltam a közönségszervezője és azt a producert - aki a Heti Hetest csinálta -, kérte fel az RTL Klub, hogy a Mónika Show-t is vegye már át és ő automatikusan nekem szólt. Úgyhogy erre a furcsa műsorra is nekem kellett szerveznem a közönséget. Mindig szoktam mondani, az életemnek a legnagyobb munkája volt az, amikor én a világ egyik legrosszabb műsorára, műsorról-műsorra embereket tudtam beültetni. Aki ezt utánam csinálja, az ugyanolyan varázsló, mint én, de én biztosan az vagyok!

- Hogyan történt ez? Konkrétan a Mónika Show-ba kerestetek nézőket, hirdetés volt feladva?

- Nem. Egymillió embert felhívtam naponta.

- Ja, hogy ez ilyen telefonos megkeresés volt?

- Igen.

- És mennyien fértek be a stúdióba?

- 60 ember, naponta háromszor.

- Mennyi pénzt kaptak érte?

- Nem kaptak pénzt érte. Ezért mondom, aki ezt utánam csinálja, az zseni. Ezt 1-2 éven keresztül csináltam, majd utána pénzt is adtak nekik, mert egyszerűen nem akartak jönni.

- Akkor térjünk át Miskolcra. Mi a kedvenc helyed Miskolcon?

- Nekem a kedvenc helyem Miskolcon a központi lánykollégium. Nem, nem a lányok miatt sajnos, hanem a terem miatt, ahol a Kabinet Rt. klubot tartott, az egy nagyon szívhez szóló hely. Természetesen a Berzeviczy vendéglátó szakközép is a szívem csücske. Nagyon fontos hely még a Fáynak a focipályája, ami ott van a 3-as iskola alatt és a 3-as iskola focipályája is, ahová jártunk focizni, ott bandáztunk. Hozzátenném még a Molnár Béla Ifjúsági Házat, ahol rengeteg jó koncerten vettem részt.

1280.jpg

fotó: delmagyar.hu

 

- Melyik részén születtél, éltél Miskolcnak?

- Három éves koromig Sajóbábonyban laktunk és utána költöztünk be a Középszer utcába, ahonnan a sztorijaim, művészetemnek az alapjai - tehát ez a proletár lakótelepi gyerek, kulcsos gyerek – eredeztethető, szóval ez fontos nekem. A „dudál a gyár és mindenki megy dolgozni” kép mindig előttem van. Ez nekem nagyon fontos. Tele van a város férfiakkal, akik munkába igyekeznek, de előtte bedobnak még valamit.

- Hol voltál legutóbb Miskolc nevezetességei, nevezetes helyei közül?

- Legutóbb a főutcán voltam az új borbély szalonban. Vágattam le a torkomról a szőrt. Most már szüleim beköltöztek Hejőcsabáról a belvárosba. Nagy házunk volt. Anyám nem bírta takarítani, Apám meg nem bírta a kertet és nagyon nagy könyörgés árán sikerült eladni a házat, így beköltöztek a belvárosba, a Kazinczy utcába. Én már Kazinczy utcai belvárosi miskolci vagyok.

- Mikor voltál először Diósgyőr meccsen?

- Talán olyan 8-9 éves voltam, vagy 10, nem emlékszem pontosan. Apám vitt ki a barátjával, Frédivel. Utána volt egy 15 éves kihagyás, 25 éves voltam mikor kimentem az öcsémmel,- aki ugye fanatikus huligán és jó hangulatú gyújtogató – és unokatestvéremmel, Juhász-Léhi Istvánnal, aki pedig ma az Észak-Magyarország fotósa és sportriportere.

- A közelmúltban bekerültél Te is a DVTK edzői stábjába. Ez hogy történt?

- Úgy, hogy pánik volt, mert kiesésre állt a csapat és mindent megpróbált a DVTK vezetése. Egyrészt a közönséget akarta ösztönözni - minél többen jöjjenek ki -, hátha ez kicsit hat a bandára, illetve vérrel telíti meg a véredényeiket. Ezért mindent bevetettek, és én, mint szurkoló, mint Diósgyőr véleményt formáló közeg, véleményvezér, én azt gondoltam, ezt meg is teszem. Bármikor megtenném, tehát ezzel nincsen gond, és nagyon érdekes volt meghallgatni tanult kollégámat, Bódog urat, hogy milyen nehézségei vannak egy ilyen csapatnál a szervezkedésének, illetve a munkájának. Nem lennék a helyében.

- A családodról mondanál pár szót? Két fiad van, igaz?

- Igen, két fiam van, Petike és Tomika. Petike vízilabdázik most a KSI-ben, ahol bajnok lett és nagyon büszke vagyok rá. Tomika pedig 9 éves és Yu-Gi-Oh kártya megszállott, amit ne kérdezz meg, hogy micsoda, mert nem értjük. Yu-Gi-Oh, egy japán anime - kártya változatban - sárkányok, démonok, páncélos férgek csatáznak egymással a világ legbonyolultabb és kiismerhetetlenebb szabályrendszerében.

images.jpg

fotó: haon.hu

 

- Miért pont Kispestre költöztél?

- Ez nagyon egyszerű. Gyerekkoromban - vagyis inkább középiskolás korom végén, főiskolás korom elején -, a rendszerváltás környékén volt egy Hello doki nevezetű tévésorozat. Az itt a Wekerle telepen játszódott, és azt gondoltam magamban, annyira megtetszett ez a teljesen vidékies, kisvárosi hangulat - hiszen Wekerle maga egy kisváros a nagyváros mellett, vagy a nagyvárosban -, hogy én azt mondtam magamban, ha én valaha is Pesten fogok élni, akkor én csak itt fogok. Célzottan kerestem, direkt Wekerlén - akkor még nem volt internet, akkor még a Népszabadságban volt hirdetés - és azt hiszem, hogy az elsőt meg is vettem.

- Voltál már kint a Kispest pályán?

- Hogyne, többször is. Biciklivel járok ki. Meg is szokták tőlem kérdezni a biztonsági őrök, hogy Miskolcról biciklivel? Mert ugye mindig kérem, hogy tegyük már valahová a biciklit, mert itt diósgyőriek vannak, el fog tűnni.

- A tankmániád honnan jött?

- A tankmániát azt senki nem tudja, nem tudom elmagyarázni. Az önálló estemben úgy magyarázom, hogy valószínűleg Dédanyámat megerőszakolták az orosz kozákok és azért én tankmániás lettem. Nem tudom megmagyarázni, így tudom összefoglalni. Nem tudom miért, de mindennek, aminek lánctalpa van és agyúja, attól nekem feláll. Egyébként azért tetszenek a tankok, mert minden tank a maga korának a technikai csúcsterméke. Ez tulajdonképpen a repülőgépekre és a csatahajókra is igaz, amibe minden tudását az ember összepréselte, hogy a másik embert el tudja pusztítani. Egy tank hihetetlen kreatív találmány.

viber_image1.jpg

A DVTK-Mezőkövesd meccs előtt Debrecenben a művész úrral :)

 

- Akkor gondolom ezáltal a világháború is, II. világháború...?

- Én történelem szakos tanár vagyok és hobbi náci - a hobbi szót ki szoktam kérni magamnak – és történelem szakosként, military világ felé érdeklődőként, ilyen könyveket olvasok a mai napig is.

- Ki a legjobb haverod a stand up-osok közül?

- Nagyon kérem, hogy úgy hívjuk, hogy a humoristák közül! Stand-up-osok Amerikában vannak. A legjobb haverom Dombi, Szupkay és Badár. Dombit és Szupkayt már-már jóbarátomként tudnám említeni.

- Mi volt a leghülyébb kérdés, amit kérdeztek Tőled interjú során?

- Ez!

- A Kabinet Rt. is fontos része volt az életednek, igaz?

- Hát a Kabinet Rt. a legfontosabb! Örülök, hogy egyszer el tudom mondani legalább itt. A Kabinetnek nagyon sokat köszönhetek, ugyanis 14 éves koromban Kabinet Rt. rajongó lettem. Én plakátoztam nekik és hurcoltam utánuk a hangfalakat. Szerveztem is nekik koncerteket meg plakátokat rajzoltam és tulajdonképpen ez vitt a pályára engem, hogy kultúrális szervező legyek. Ott szerettem meg ezt a zsizsegést a kultúra világában és úgy kerültem a kultúrszervezés, illetve a rádió világába, illetve a kabaré rajongásom vitt be a Rádiókabaréba. Aztán, hogy hogyan lettem humorista, az már egy másik történet, de a kultúr pályára a Kabinet szeretete vitt engem.

aranyosi-dvtk-01.jpg

fotó: nso.hu

 

- És hogyan lettél humorista?

- Úgy, hogy egy leninvárosi kolleganőm közel egy éven keresztül majd` mindennap elmondta, hogy Peti neked humoristának kell lenned, mert ezt neked találták ki. Ha ő ezt egy éven keresztül állhatatosan nem mondta volna, én még mindig a Rádiókabaréban lennék alsegéd szerkesztő helyettes a legnagyobb boldogsággal és mivel július 27-én meg fogom kapni a Karinthy-gyűrűt, ezért szerintem nincs olyan ember, aki a Rádiókabarénak rajongója, munkatársa és fellépője lett volna egyszerre, úgyhogy nekem minden álmom megvalósult. A kolléganőmet úgy hívták, hogy Aranyos Marica és leninvárosi volt. Szóval ő ezt egy éven keresztül nyomta le az agyamba, hogy Peti, ezt neked találták ki. Nem akartam humorista lenni soha. Nagyon meg voltam elégedve azzal, hogy fénymásolok nekik és Istenekként tiszteltem őket és a mai napig is rajongóként állok hozzá mindegyikőjükhöz. Nem is tudok kollegiális viszonyba lenni, tehát ha azt mondják, hogy menjek el fénymásolni, én elmegyek. Én imádom őket.

- A Borsodi sörös projekt hogyan toppant be az életedbe?

- A Borsodi sör tulajdonképpen megtalált engem, mint véleményvezért és mint diósgyőr szurkolót. Én nekem a videóval egy problémám van, hogy sokkal-sokkal rövidebb, mint amilyen lehetne. Ők reklámot akarnak ebből csinálni, de lehetne egy filmet is, hiszen rengeteg jó sztori van meg jó dumák vannak. Azt mondják, hogy az internet népe csak ezt a másfél perces dolgot nézi meg, ezért ők ezt ennyire vágják, de lehetne vicces filmecskéket is csinálni belőle. Hát elmeháborodottakkal találkoztam! Szerintem lesz olyan best of vagy csótány videó, ahol a mi kell a férfinak kérdésre egy női nemi szervet négy betűvel fognak kimondani a fiúk, de ezt körülbelül olyan 149-szer.

393aafdf525f20e2c4a84c43debf7de0.jpg

fotó: hirosagora.hu

 

- Neked mi az a három dolog, ami a legfontosabb?

- Szenvedély, család, szeretet.

- Köszönöm szépen a beszélgetést, további sok sikert kívánok a jövőben, és... csak a Diósgyőr!

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolciszemelvenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr8412694657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása