Egy csodálatos város zseniális képeken - Miskolc legjobb fotósai
2020. május 05. írta: Reiman Zoltán

Egy csodálatos város zseniális képeken - Miskolc legjobb fotósai

Sokan ajándékoznak meg minket gyönyörű képekkel városunkról az interneten. Persze nem csak ők heten, még sokan mások, de úgy érzem ők azok, akik a legjobbakat készítik. Arra gondoltam, hogy készítek egy közös interjút velük. És hogy kik ők? Zólyomi Sándor, Serfőző Péter, Tóth György, Kláben Attila, Petró László, Kanyog Miklós és végül egy hölgy, Sápi Annamária bemutatkozását olvashatjátok, kedvenc felvételükkel egyetemben. Ugyan "amatőrök" - hiszen nem ez megélhetésük forrása -, de a legprofibb fotósokkal lehet őket egy lapon említeni.

 

img_20200421_182831.jpg

Sándor kedvenc képe

 

A listát Zólyomi Sándorral kezdeném, kicsit elfogult vagyok vele szemben, hiszen mindkét könyvemnek szinte az összes felvételét ő készítette.

 

- Bemutatkoznál az olvasóknak pár szóban? 

- Zólyomi Sándor vagyok. Miskolcon születtem az 1970-es évek elején. Szüleim egyszerű, rendes dolgos emberek, akik tisztességes és becsületes életre neveltek. Tanulmányaimat Miskolcon végeztem. Lokálpatrióta vagyok, aki ragaszkodik szülővárosához. Miskolcinak lenni számomra egy életérzés! :)

- Civilben mivel foglalkozol?

- Gépiparban dolgozom mint CNC esztergályos és mint programozó is.

- Mikor kezdted a fotózást? Mi inspirált erre?

- Igazából 5-6 éve kezdődött a fotózáshoz való vonzalmam! Bár hozzátenném, hogy nem tartom magam komoly fotósnak. Egyszerűen az adott szituációkban meglátom a szépet és a kedvező helyzeteket! Inspirációként talán először a természetet mondanám, hiszen a legtöbb szépség ott található!

 

img_20200421_182815.jpg

Zólyomi Sándor a könyvbemutatómon, mellette a fotói, melyek az új kiadványban találhatóak

 

- Milyen fényképezőgépet használsz? A képeidet - ha szerkeszted is - mennyi időt vesz igénybe elkészíteni?

- Canon 24 mp tükörreflexes gépem van, de egyre többet használok mobiltelefont is. A legtöbb fotóm spontán készül, ezeket a pillanatokat csak így tudom megörökíteni. Minőségben majdnemhogy tudja a fényképezőm paramétereit! A fotószerkesztés adott esetben szinte percek kérdése.

- Mi a kedvenc helyszíned Miskolcon, hol, melyik területen fotózol legszívesebben?

- Kedvenc helyszín: Déryné utca, Hősök tere, belváros különböző részei, és ez a fotózásra is érvényes. Hogy mit szeretek a városban? Ezt az érzést csak egy miskolci tudhatja. De leginkább a Bükk-hegységet, amely körbeövezi. Semmiért nem adnám! :)

 

 

Nem kevésbé mestere a fotózásnak Serfőző Péter. Aki egy kicsit is ismerős a miskolci Facebook csoportokban, biztosan találkozott már nagyszerű képeivel.

 

img_20200420_181808.jpg

Péter kedvenc képe

 

- Bemutatkoznál az olvasóknak pár szóban, Péter?

- Üdvözlöm az olvasókat. Igazából ott kezdeném, hogy mindössze öt éve élek Miskolcon, egy azóta már elmúlt szerelem hozott ide Egerből. 45 éves vagyok.

- Amikor megérkeztem nagyon idegen volt a város, nem ismertem senkit sem, fura volt a szülővárosom után Miskolc. Aztán kerestem munkát, szabadidőmben jártam a várost, és kezdtem megtalálni a szépségeket, kezdett érdekelni a város története, történelme. Sokat segítettek az ismerkedésben Reiman Zoltán írásai (de jó :), a szerk.), melyeket valamelyik miskolci facebook csoportban találtam meg, ha jól emlékszem egy-két cikkhez még fotókat is adtam 3-4 éve. Hú de rég volt. :-)

- Mielőtt ide költöztem Egerben egy a várossal foglakozó "Internetes újságnak" fotóztam. Röviden ennyi! :-)

- Civilben mivel foglalkozol?

- Egy műszaki cikk kereskedésben dolgozok, főleg szervízes tevékenységet folytatok.

- Mikor kezdted a fotózást? Mi inspirált erre?

- Húha, az első kapcsolatom a fotózással jó régre nyúlik vissza. Körülbelül tíz éves voltam. A nyári szüneteket a Tisza-tó partján töltöttem a nagyszülőknél. A nagyapám tanár volt, elég szigorú tanár, volt a padláson egy kisebb könyvtár, ahol nekünk unokáknak időközönként olvasnunk kellett. Így került a kezembe egy könyv, mely a fotózásról szólt. Voltak benne szép fekete-fehér fotók, és jó néhány olyan dolog, melyeket akkor még nem értettem. Fényérzékenység, záridő, rekeszérték.... stb... stb...

- Ekkor gondolkoztam el először, hogy: "de jó lenne fotózni, de jó lenne, ha tudnék fotózni..." Nem volt sok pénzünk, a család szovjet Smena8-as fényképezőjével próbálkozgattam, amikor éppen sikerült egy tekercs filmet vásárolni. Eltelt ezután pár év és elkezdtem dolgozni. Ekkor sikerült megvennem az első komoly gépemet az egri Bizományi áruházban, egy Praktica Super TL fényképezőgépet, melyhez volt 2 objektív, használt volt, de tökéletes műszaki állapotú. Természetesen szintén filmes időszakról beszélünk, minden egyes kattintást meg kellett fontolni. Sok-sok évig hűségesen szolgált, aztán megérkeztek az első digitális gépek...

 

received_3363494063665049.jpeg

Serfőző Péter

 

- Milyen fényképezőgépet használsz? A képeidet - ha szerkeszted is - mennyi időt vesz igénybe elkészíteni?

- Pentax, tükörreflexes gépet használok. Kevesen ismerik a céget, bár Tóth Gyurinak szerintem nem kell bemutatni. Asahi Optical Joint Stock Co. néven indultak. Érdekesség talán, hogy 1919 óta létezik a cég, először optikai lencséket gyártottak, majd 1952-ben kezdték el gyártani az első tükörreflexes fényképezőjüket, másik érdekesség, hogy évekig a Pentax volt az egyetlen Japán gyártó.

- Telefonnal is fotózok egyébként, a mai készülékek már alkalmasak komolyabb fotózásra is.

- Szerkesztés. Igen, szerkesztem, ahogy divatosabb "fotósoppolom" a képeimet. Én inkább úgy mondanám, hogy a digitális fotólaboromban előhívom a fotóimat. Mindenkinek vannak vadabb időszakai, nekem is vannak, a saját ízlésem, hangulatom szerint készülnek a fotók, aztán, hogy másoknak tetszik-e? Hol így, hol úgy! :-)

- Mi a kedvenc helyszíned Miskolcon, hol, melyik területen fotózol legszívesebben?

- Nagyon kevesen fotózzuk a belvárost, tudom, nem könnyű... sehol sem az, Egerben sem, itt sem. Én mégis nagyon szeretem. Próbálom a szépet látni, próbálom takarni a "nem szépet". Van mikor sikerül, van mikor nem. A fotóimat magamnak készítem, de örülök, ha másoknak is tetszik. Szeretem szépnek látni azt a várost, ahol élek.... 5 éve már! :-)

 

 

Zseniális képekkel ajándékoz meg minket Tóth György. Nagyon sokan szeretik az ő felvételeit, én is nagyon szeretem nézegetni őket a közösségi hálón, a csoportokban.

 

img_20200420_182149.jpg

György kedvenc képe

 

- Bemutatkoznál az olvasóknak pár szóban, Gyuri? 

- Miskolcon születtem, édesapám orvos volt. Megszerettette velem korán a művészeteket. A festészetet, a szobrászatot és a zeneművészetet is. Nyitott voltam a természet szépségeire is, minden állatot szeretek, pókot, kígyót békát... Talán a madarakat a legjobban. A Herman Ottó Gimnáziumban érettségiztem. Első szakmám fogtechnikus, második távközléstechnikai műszerész, harmadik számítógép rendszerprogramozó, ez utóbbi felsőfokú szakképesítés.

- Civilben mivel foglalkozol?

- Mostani foglalkozásom a Miskolci Kulturális Központ Nonprofit Kft.-nél technikus-informatikus. A szabadtéri és egyéb koncerteken a fénytechnikával foglalkozom.

- Mikor kezdted a fotózást? Mi inspirált erre?

- A fotózást körülbelül 10 éve kezdtem, komolyabb, DSLR géppel. A természet szeretete, valamint egy kis "művészhajlam" vett rá, hogy komolyabban foglalkozzak vele. Kertész Attila fotóművész barátom sokat segített a kezdetektől fogva. A közösségi hálón - Facebook - nagyon sok fotós csoportjába beléptem. Itt sokan, komolyabb fotósok dícsérték a munkáimat, ez erőt adott a folytatáshoz.

 

img_20200422_060436.jpg

Tóth György

 

- Milyen fényképezőgépet használsz?

- A fényképezőgépem egy Pentax K3 24 Megapixeles DSLR.

- Mi a kedvenc helyszíned Miskolcon, hol, melyik területen fotózol legszívesebben, illetve mit szeretsz legjobban a városban?

- Kedvenc témám Lillafüred, a Bükk, valamint különleges virágok fotózása. A közösségi hálón folyamatosan osztom meg fotóimat, több Miskolci csoportban. Miskolc szépségeit esti és nappali képekben is próbálom népszerűsíteni. Az Avasi kilátóról készült panorámaképekkel gyakran találkozhatnak a helyi csoportokban. Nagyon szeretem a Diósgyőri várban zajló minden rendezvényt, illetve magát a várat is - ott dolgozom egyébiránt - nappal és este egyaránt... A lillafüredi Palotaszálló szintén kedvelt témám, számos esti kivilágításban készült képem van. A belváros is nagy kedvenc, például a Bartók Plusz Operafesztivál külső helyszíneinek fotózása. Több ezer képkockám van a koncertekről is...

 

 

A következő remek "fotósunk" Kláben Attila. Ahogy ő mondta, ,,nem vagyok a szavak embere". Az lehet, azonban a képeké annál inkább! Csodálatosak a fotói.

 

img_20200420_193716.jpg

Attila kedvenc képe

 

- Bemutatkoznál az olvasóknak pár szóban, Attila? 

- Miskolcon születtem, itt végzetem el az általános, majd a középiskolai tanulmányaimat. Három fiam és két unokám van, akik szintén itt laknak.

-Civilben mivel foglalkozol?

- Itt dolgozom, egy fémmegmunkáló cégnél mint lakatos.

- Mikor kezdted a fotózást? Mi inspirált erre? 

- Tíz éve kezdtem el fényképezni, egy kompakt géppel, majd egy bridge, utána egy tükrös következett. Kirándulásaimat szerettem volna minél jobban megörökíteni.

- Milyen fényképezőgépet használsz? A képeidet - ha szerkeszted is - mennyi időt vesz igénybe elkészíteni?

- Egy Pentax tükrös gépet használok. Képeket a Ligtroom képszerkesztőben készítem el.

 

img_20200420_193726.jpg

Kláben Attila 

 

- Mi a kedvenc helyszíned Miskolcon, hol, melyik területen fotózol legszívesebben?

- Természetfotókat szeretek készíteni. Kedvenc helyem a Bükk, Lillafüred, Tapolca. A városban is szoktam képeket készíteni, itt az épületek, terek érdekelnek elsősorban.

 

 

Petró László neve is jól cseng a közösségi portálok világában. Az ő képeit is csodálhatjuk nap mint nap. Örömmel tölt el, ha találkozom egy-egy felvételével valahol.

 

received_2535412063375630.jpeg

László kedvenc képe

 

- Bemutatkoznál az olvasóknak pár szóban, László?

- Petró László vagyok, friss nyugdijas, özvegy. Három fiam és egy unokám van. Miután drága feleségem itt hagyott, a szomorúságtól, és a magány elől a természetbe menekültem, ahol megtaláltam a szépséget, a békét és a nyugalmat.

- Mi a kedvenc helyszíned Miskolcon, hol, melyik területen fotózol legszívesebben?

- Legszívesebben a belvárosban, Tapolcán, Lillafüreden és a Bükk erdejeiben fotózgatok, itt jellemzően a Magos-kőnél és a Látó-köveknél. Szeretem Miskolcot, mert biztonságos, élhető, és változatos szépségű tájak ölelik körbe.

 

received_535328424052556.jpeg

Petró László

 

- Mit jelent neked a fotózás? Mi inspirált erre?

- Nekem a fotózás nagyon sokat jelent. Amikor meglátsz valami szépet, és lélegzet visszafojtva nyomod le az exponáló gombot, olyankor minden elcsendesül körülötted. Egy picit meghaltál, olyan, mint egy szép álom. A fotózás lelki békét, harmóniát ad az emberi szervezetnek, és ettől testünk-lelkünk megújul, frissen tartja az elmét, illetve a fizikai állapotunkat.

- Milyen fényképezőgépet használsz?

- Egy KODAK FIXPRO géppel és egy Xiaomi Note 7-es telóval fotózgatok.

 

 

Kanyog Miklós nemcsak a közösségért tett tevékenységé(i)ről ismert, hanem nagyszerű képei révén is. Miklós igazi lokálpatrióta a szó minden értelmében.

 

img_20200422_143611.jpg

Miklós kedvenc felvétele

 

- Bemutatkoznál az olvasóknak pár szóban, Miklós?

- Fotózást, kirándulást, horgászást kedvelő, lendületes életvitelű vagyok.

- Civilben mivel foglalkozol?

- Egyéni vállalkozóként költöztetéssel foglalkozom.

- Mikor kezdted a fotózást? Mi ispirált erre?

Az 1970-as évek közepén még szakkörök működtek a győri kapui Molnár Béla Úttörőházban, itt tetszett meg a fotózás és annak öröme.

- Milyen fényképezőgépet használsz? A képeidet - ha szerkeszted - mennyi idő alatt készíted el?

- Jelenleg Canon 750D gépem van és büszke vagyok arra, hogy a fotóimhoz soha nem lett nyúlva. Én a helyszínen szeretem a fotóimat elkészíteni, mivel a gépemen rengeteg a beállítási lehetőség így egy-egy kép olykor 10-15 percet is igénybe vesz.

 

received_3446481078712201.jpeg

Kanyog Miklós

 

- Mi a kedvenc helyszíned Miskolcon, hol, melyik területen fotózol a legszívesebben?

- Szeretem a Bükk és a városunk szépségét. Kiemelt kedvenc helyem nincs, a fényviszonyokhoz igazítom mikor hová megyek fotózni. Miskolcnak gyönyörű épületei vannak és leginkább ez tetszik a városban. Azért osztom meg a képeimet, hogy Miskolc fejlődését is segítsem, illetve városunkba szeretném velük csalogatni a turistákat.

 

 

Utolsóként, de nem utolsósorban egy hölgy, Sápi Annamária következik. Az ő tevékenységének értékét nagyban növeli az, hogy csakis mobiltelefonjával készíti a képeket. Nagyon nagy élmény a képeit nézegetni.

 

img_20200420_192247.jpg

Annamária kedvenc képe

 

- Bemutatkoznál az olvasóknak egy pár szóban, Annamária? 

- Sápi Annamária vagyok, egy alföldi kisvárosban születtem és ott is folytattam a tanulmányaimat elektrotechnika szakon. 18 évesen költöztem Miskolcra, itt fejeztem be a középiskolát.

- Civilben mivel foglalkozol?

- Négy éve dolgozom egy műszaki boltban, nagyon szeretem a munkám és nem is tudom elképzelni magam más területen.

- Mikor kezdted a fotózást? Mi inspirált erre?

- A fotózással három éve kezdtem ismerkedni amikor megvettem az első Huawei telefonom. Rengeteg jó visszajelzést kaptam/kapok a képeimmel kapcsolatban és ez inspirált arra, hogy többet foglalkozzak a fotózással.

- Milyen fényképezőgépet használsz? A képeidet - ha szerkeszted is - mennyi időt vesz igénybe elkészíteni?

- Jelenleg egy felső kategóriás telefonnal fotózom, a képeimet a Snapseed és a Lightroom appokkal szerkesztem, ami maximum 5 percet vesz igénybe. A közeljövőben szeretnék túllépni a mobilfotózáson és tovább fejlődni egy fényképezőgéppel.

 

img_20200420_192515.jpg

Sápi Annamária 

 

- Melyik a kedvenc helyszíned Miskolcon, hol, melyik területen fotózol legszívesebben?

- Miskolc bármelyik részén szívesen fotózok, rengeteg gyönyörű hely van a városunkban, de talán Lillafüred áll a legközelebb hozzám. Minden évszakban gyönyörű :)

 

Remélem örömmel fogadtátok a fotósok bemutatását! Kövessétek a Miskolci Szemelvényeket! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolciszemelvenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr7915600192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása