Impresszum
2018. január 24. írta: Reiman Zoltán

Impresszum

Ha többet szeretnél tudni rólam, a Facebook-on is megtalálsz már!

 

65215117_109321147015916_8280493966533591040_o.jpg

 

Reiman Zoltán vagyok író, blogger, Miskolc helytörténetével foglalkozom írásaimban.

1980-ban születtem Miskolcon, egészen 2011-ig a Martintelepen éltem, a közelmúltban a belvárosba költöztünk. Nős vagyok, van egy csodálatos feleségem, egy gyönyörű kisfiam, és két szépséges kislányom. A feleségemmel 2002 óta alkotunk egy párt.

 

img_20200131_220002.jpg

 

Iskoláimat Miskolcon végeztem, az elemit a martintelepi Arany János Általános Iskolában, az érettségit a Kandó Kálmán Szakközépiskolában, illetve a második szakmámat utána a Szemere Bertalan Középiskolában.

 

64607007_109332777014753_3106668837265735680_o.jpg

 

Első munkahelyem a Borsi Húsipari Rt-nél volt karbantartóként, aztán Zalaegerszegen a Flextronics, a Shinwa Precíziós Kft. és jelenleg - 2009-től - a Robert Bosch Power Tool következett. Itt műszakvezető vagyok a Tesztlaborban.

 

fb_img_1638256333410.jpg

 

A történelem és az olvasás utáni rajongásom jellemző módon iskoláimnak befejezése után kezdődött, rengeteget olvastam az elmúlt húsz évben a magyar történelemről. Szülővárosom helytörténete utáni kíváncsiságom körülbelül kilenc éve jutott el odáig, hogy elkezdtem foglalkozni vele. Először a Dobrossy István által szerkesztett Miskolc történetével kezdtem, - nem volt egyszerű olvasmány - közben rengeteg témakörben olvastam Miskolcról. Ezután fogtam neki a kutatásnak, először csak a saját kedvemre, aztán láttam, hogy ez másokat is érdekel és meglepően sokakat érdekel. Ekkor kezdtem el a blogolást, majd ezt is magasabb szintre próbáltam emelni. Jelenleg több mint másfélmillió kattintást "élt meg" a blogom, cikkeim rendszeresen jelennek meg az index felületén, ezért mondhatjuk, hogy országosan olvasott az oldalam. Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a 2018-as évre elnyertem Miskolc városának művészeti és tudományos ösztöndíját.

 

img_20190804_063044.jpg

 

2018 végén megjelent a könyvem ,,Miskolc a Várad, az életed!" címmel, amely a város megismerésére invitálja az olvasokat. Nagyon büszke vagyok arra, hogy immár a hetedik kiadásnál tart!

2019 decemberében megjelent második könyvem, Miskolc mindig várni fog címmel.

2020 decemberében a 100 történelmi érdekesség Miskolcról című könyvem is megjelent.

2021 decemberében a Különleges történetek Miskolc múltjából című kiadvánnyal jelentkeztem.

2022 májusában a gyerekeknek szóló A miskolci sárkány legendája című mesefüzetem is a boltok polcaira került.

2022 decemberében pedig a Bűntények, legendák, izgalmas történetek... Miskolcon került a nagyközönség elé.

2019 márciusától a Miskolci Tükörkép Közéleti Egyesületnek az alelnöki tisztségét töltöm be, sok egyéb mellett a legnagyobb eredményünk az eddigiekben, hogy sikerült hazahoznunk Miskolcra a hires Weidlich--féle fűszerkereskedés, a Fekete kutya cégérének hiteles másolatát.

2020-ban a trianoni "békeszerződés" 100. évfordulójára egy emlékhelyet létesítettünk Alsóhámorban. 

2021-ben egy képzőművészeti pályázatot hirdettünk meg, melynek központjában a pandémia emberekre való hatása volt a téma.

2021 márciusától Múltidéző címmel hetente jelennek meg írásaim az Észak-Magyarország jóvoltából. 2021 augusztusától a DVTK Gólöröm című kiadványában is írok a csapat történetéről. Havonta körülbelül negyedmillió embert érnek el az írásaim.

 

img_20190804_062052.jpg

 

2021. októberében a Vörösmarty város-rész-vétel program keretében került sor egy két részes kiadvány bemutatására, amely a Vörösmarty lakótelep és a Selyemrét történetét meséli el.

A 90. Ünnepi Könyvhéten meghívtak egy bemutatóra, illetve beszélgetésre az Irodalmi teraszra. Ennél nagyobb megtiszteltetés nem érhet egy helyismereti bloggert, azt hiszem.

A könyvemben szereplő legenda, A miskolci Sárkányölő legendája is külön elismerést kapott. Mikó Csaba: Agávé című Miskolcról szóló színdarabja ezt a kis novellát vette alapul, illetve a blogomon keresztül ismerkedett meg a szerző Miskolc helytörténetével. 

A 2021-es és a 2022-es könyvhéten egyaránt dedikálhattam a Géniusz Könyváruház pavilonjánál, amely szintén óriási megtiszteltetés volt.

A 2022/23-as tanévben döntöttem el, hogy Miskolc összes általános iskolájába eljuttatok A miskolci sárkány legendája című mesefüzetemből. A célt még nem értem el, a következő tanévben folytatódik az akció.

 

 

Ha kérdésed van, van csak írni szeretnél nekem, ezt megteheted a zoltanreiman@gmail.com címen. A telefonszámom: 06 70/416-86-63.

 

 

https://www.facebook.com/groups/1483451408340703/?ref=bookmarks

 

https://m.youtube.com/channel/UCVt1dtV-ZmfOfpLUDgg_ERg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolciszemelvenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr7713599241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HerrPista 2019.12.16. 09:09:53

Kedves Zoltán!

A segítséged szeretném kérni. A sorompó utca melletti MÁV területen a rendező pályaudvar és a Tiszaiba befutó 1 db vágány közötti területen milyen építmény lehetett? Ez a rendező vágányai fölött átívelő híd Tiszai felőli oldalán található. Kb 10 méter átmérőjű kör amit egy vasalt beton lemez fed le. Lehet ez régi légvédelmi óvóhely?

Reiman Zoltán 2019.12.17. 15:21:43

Kedves Pista!

Én nem tudom, de megkérdeztem olyat, aki esetleg tudja. A válasz folyamatban van, türelmét kérném.
süti beállítások módosítása