A siker lépcsője - interjú Szél Misivel
2023. szeptember 30. írta: Reiman Zoltán

A siker lépcsője - interjú Szél Misivel

Szél Misi, 15 éves miskolci középiskolás srác. Egy hónapja jelent meg A siker lépcsője című könyve, amely a sajtóban is "nagyot szólt". Nemcsak a városi, hanem a megyei, sőt, az országos sportnapilap is írt a nem mindennapi eseményről.

 

img_20230920_105755.jpg

 

És, hogy miért nem mindennapi? Például azért, mert a Géniusz Könyváruházban - a régió legnagyobb könyváruházában -, ahol a könyvet először bemutattuk, az elmúlt 22 évben több mint 200 szerző dedikált, és Misi volt mind közül a legfiatalabb.

 

a-siker-lepcsoje-scaled_1.jpg

 

Ez az interjú azért is lesz rendhagyó, mert a könyv kiadója és társszerzője is én vagyok, és - nyilvánvalóan - jó barátságban vagyunk Misivel. Azért megpróbáltam egy minden szempontból objektív interjút készíteni a Földes Ferenc Gimnáziumba járó fiatalemberrel. :)

 

- Misi, bemutatkoznál egy pár szóban az olvasóknak?

- Először is szeretném megköszönni, hogy meghívtál. Szél Misi vagyok, a Diósgyőr hűséges szurkolója. A foci az életem.

 

- Hogy kerültél kapcsolatba a diósgyőri labdarúgással?

- Apukám vitt ki az első meccsemre kétéves koromban. 2016 óta vagyok bérletes, egy ingyen bérlet kampánynak köszönhetően, ugyanis, akkor minden felnőtt bérlet mellé járt egy ingyenes gyerek bérlet. Azóta annyira megszerettem a diósgyőri labdarúgást, hogy egy meccset sem hagynék ki szívem szerint. Sajnos azonban nem tudok minden meccsen a helyszínen szurkolni a csapatnak.

 

img_20230920_105820.jpg

 

- Mikor jutott eszedbe először, hogy egy könyvet akarsz írni a DVTK csapatáról?

- Tavaly (2022) találkoztunk veled egy Vasút - MVSC-Miskolc, a szerk. - meccsen és adtál nekem a könyveidből. Akkor jutott eszembe, ha neked vannak könyveid, nekem miért ne lehetne egy? Akkor fogalmazódott meg bennem az ötlet. A témáján pedig nem nagyon gondolkodtam, az egyértelmű volt.

 

- Miről szól a könyv? 

- A könyv a Diósgyőri focicsapat 2022/23-as szezonjáról szól, de vannak benne múltidéző írások és interjúk is.

 

- Miért ez lett a címe?

- Erre kérdésre nem igazán tudok válaszolni. Eszembe jutott és tetszett.

 

- Kiknek ajánlanád a könyvet?

- Elsősorban - természetesen - a focit kedvelő lokálpatriótáknak. Azoknak az embereknek, akiknek fontos, hogy a Diósgyőr idén már az NB I.-ben szerepel. 

 

img_20230920_105834.jpg

 

- Mit szóltak a szüleid, amikor eléjük által azzal az ötlettel, hogy egy könyvet fogsz írni, illetve kiadni?

- Meglepődtek rajta, de ezt az ötletet először neked mondtam el, ők csak azt követően tudták meg, hogy Te „rábólintottál”.

 

- Nemcsak megírtad a könyvet, hanem te is szerkesztetted, tördelted, tárgyaltál, és pénzt "kalapoltál" a kiadványa. Honnan ez az agilitás, tenni akarás benned?

- Kiskorom óta szeretem a kezembe venni a dolgokat. Talán a legrosszabb tulajdonság az, ha valaki félénk, és azon izgul, hogy elrontja a dolgokat, ezért inkább nem kezd el semmit. Amint megfogalmazódott bennem a gondolat, azonnal munkához láttam, mielőtt az agyam elkezdett volna kifogásokat gyártani, hogy miért NE csináljam.

 

- Volt olyan pillanat, amikor úgy gondoltad, hogy nem fog megjelenni a könyved?

- Nem. Én az első pillanattól az utolsóig tudtam, hogy ezt ki fogjuk adni. Nagyszerű emberek segítették a munkámat, így könnyen meg tudtunk oldani minden problémát.

 

img_20230920_105855.jpg

 

- Fekete Zsuzsának köszönetet mondasz a kiadvány elején. A DVTK szurkolóknak nem kell bemutatni őt, de, aki nem ismeri annak mit mondanál róla? Miben segített neked?

- Leginkább a marketingben segített, de bármilyen problémával fordultam hozzá, mindig mindenben. Innen is köszönöm, Zsuzsa!

 

- A képek is nagyon jók lettek, ki készítette őket?

- Homoky György. Évek óta jár szinte az összes meccsre és profi minőségű fényképeket készít. Egy nagyszerű embert ismertem meg a személyében. Neki is hálásan köszönöm a segítséget.

Szél Misi édesapja, Szél Norbert egy szívhez szóló ajánlót írt a fia könyvéhez.

 

A FIAM KÖNYVE

 

A KÖNYV

Túl sokan nem mondhatják el magukról, hogy egy könyv írójának vallhatják magukat. Azt meg pláne nem, hogy ezt már (nagy)gyerek fejjel kipipálták. Nem véletlen, mert szilárd elhatározás kell hozzá, erős akarat és sok-sok munka. Higgyétek el láttam. Háromnegyed év munkája. Az írás mellett még sok akadályt kell leküzdeni, hiszen össze kell szedni a pénz a támogatóktól, felelős (felnőtt) kiadóra, lektorra, tördelőre, nyomdára és még jó pár akadály leküzdésére szükség van. Misi igyekezett mindezekkel megbirkózni, de sokan segítettétek őt ebben. Mindenkit nem tudok itt megemlíteni, de Zoltán Reiman és Zsuzsa Fekete nevét mindenképpen meg kell említeni.

Én is köszönöm Mindenkinek. Hiszem, hogy örömmel tettétek, mert ti is éreztétek, hogy itt jó a cél.

 

AKARAT

Egy könyv megírását akarni kell, amihez a belefektetett munkaórák során „munícióra” van szükség. Ennek valamiből fakadni kell. A jó hír, hogy nem kell hozzá varázsszer, csak egy marok lokálpatrióta gondolkodás és egy ebből fakadó lelkes rajongás a város focicsapatáért. Ha ez megvan, akkor már szinte magától adódóan jön a YuoTube csatorna, vagy akár egy könyv megírása is.

 

A FIAM

Hogy mennyire büszke vagyok a Fiamra, azt nem tudom itt pontosan leírni. Próbaként annyit tudok javasolni, hogy álljatok meg egy könyvesbolt kirakata előtt és gondoljátok, hogy az egyik könyvet a gyereketek írta. Na, valami ilyesmi, csak sokkal jobb, mert nem csak gondolnom kell mindezt :)

 

KÖNYVBEMUTATÓ

Holnap, augusztus 3-án két esemény is lesz szervezve a könyv hivatalos bemutatására. A Géniusz könyvesboltban 16 órától lesz az első, ez elsősorban sajtótájékoztató, így itt nagyobb szerepet a média fogja kapni, de ide is jöhetnek érdeklődők. Majd ezt követően 18 órától a Lokalista Bistroban lesz egy kötetlenebb beszélgetés, dedikálás, ahol szintén ott lesz szerzőpáros: Szél Mihály Szél és Reiman Zoltán.

Amennyiben el tudtok jönni, az egy jó visszajelzés lesz nekik, hogy megérte belefektetni oly sok energiát.

 

VEDD ÉS VIDD

Egy limitált, számozott könyv ára egy üveg bor, vagy egy ízletes hamburger árával vetekszik, amik persze finom dolgok. Ha viszont ebből egyet kihagysz, akkor lehet egy emlék a könyvespolcodon, ami egyben egy gyerek álmának, egy focicsapat sikerének, illetve lelkes szurkolótábor örömének összegzése. 

A könyvet vagy a Géniusz könyvesboltban, vagy személyes a szerzőktől tudod megvásárolni (meccsek előtt, Régiségvásár vagy személyes megrendelés). Személyes találkozás esetén egy dedikációra is lehetőség lehet.

 

Várunk Mindenkit szeretettel a könyvbemutatókon. A poszt megosztását köszönöm.

 

fb_img_1695191922658.jpg

 

A siker lépcsője 

5 perc Misivel

Milyen érzés volt a Géniusz Könyváruházban dedikálni, illetve bemutatni a könyvet? És milyen érzés volt két teltházas bemutatót megélni?

- Az igazat megvallva nem nagyon foglalkoztam ezekkel a dolgokkal, inkább próbáltam a saját dolgaimra koncentrálni. Engem az lepett meg, hogy mind a két helyszínen majdnem teltház volt.

 

- Meg számos bemutató vár rád karácsonyig. Hol lesz a következő?

- Októberben és novemberben is tartunk 1-1 bemutatót. A következő a II. Rákóczi Ferenc könyvtárban lesz Október 10-én, 16 óra 30 perctől. A novemberi pedig 7-én lesz Martintelepen, a Tompa Mihály könyvtárban. Szintén 16:30-as kezdéssel. Várunk Mindenkit szeretettel!

 

img_20230920_105911.jpg

 

- Hol lehet megvásárolni a könyvet, hogy tudnak hozzájutni az olvasók?

- Messenger üzenetben lehet megrendelni a kiadványt (írj egy üzenetet nekem vagy Zolinak (IDE LÉGYSZI, LINKELD BE A 2 PROFILT! és felvesszük veled a kapcsolatot) vagy a Géniusz könyvesboltban, illetve az Antikváriumban lehet átvenni személyesen.

Ezeken kívül házhoz is lehet rendelni a https://geniusz.hu/konyv/a-siker-lepcsoje/ weblapon.

 

- Köszönöm szépen a beszélgetést!

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolciszemelvenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr10018218075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása