Amit látnod kell Miskolcon - a Creppy PalacsintaHáz
2021. november 18. írta: Reiman Zoltán

Amit látnod kell Miskolcon - a Creppy PalacsintaHáz

Ezúttal egy különleges éttermet szeretnék a figyelmébe ajánlani mindenkinek. A Creppy PalacsintaHáz immár 15 éve meghatározó vendéglátóhely Miskolcon. Egészen új színt és új lendületet hoztak városunk életébe, amikor a családi vállalkozás megnyitotta kapuit a Kisavason.

 

creppy_center_megynito_21.jpg

Ő Palacsinta Patrik a Creppy kabalafigurája

 

Oszlánczi Réka, a Creppy Palacsintaház alapító-tulajdonosa az egyik legtehetségesebb fiatal vállalkozó a országban, aki rendkívül sokat dolgozik a cégéért. Magabiztos, profi üzletasszony, sugárzik belőle a tenniakarás és a város szeretete. Csak az elmúlt években többek között a Weidlich Pál Kereskedelmi és Vendéglátó Nívódíjjal, a Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület emlékplakettjével, és városi díjjal is - Miskolc Város Turizmusáért - jutalmazott üzletvezető megmutatta, hogy az egyik legjobb a szakmájában.

 

img_20211112_190905.jpg

Sushi palacsinta

 

Bátran kijelenthetjük, hogy gyönyörű városunk és meseszép környezete már nem csak a kocsonyába rekedt béka pislogásáról, a barlangfürdő gyógyító termál vizéről, illetve leghosszabb sétáló utcájáról jut az emberek eszébe, hanem – köszönhetően a Creppy PalacsintaHáz másfél évtizedes munkájának és folyamatos alkotó tevékenységének – a legkülönlegesebb palacsintákról is. 

 

kapitany_terasz2.jpg

 Kapitány palacsinta

 

2006-ban nyitotta meg kapuit az avasi pincék zegzugos utcáinak közepén - az egykori Dionüszosz étterem helyén - az akkor meghökkentő újítással előrukkoló PalacsintaHáz. A helyiek kétkedő mosollyal, hitetlenkedve méricskélték a helyet. Az ötletet, de leginkább a tulajdonosok bátorságát csodálták, amiért bele mertek vágni abba, amibe ezen a szinten azóta senki, a minőségi, palacsintára épülő vendéglátás forradalmába.

A kezdeti nehéz időszakot követően azonban sikerült mindenkinek megmutatni, hogy kitartó munka mellett a különlegeség tud haladni, van út előre, van lehetőség egyre feljebb lépdelni. A Creppy meghódított a miskolciak szívét.

 

nmz07336.jpg

 

A miskolci-avasi pincevilág a kétezres évek derekán hullámvölgybe került, kihalt utcácskáin sok romos pince árválkodott. A Creppy PalacsintaHáz fejlődésével együtt hozta vissza az életet az avasi pincék zegzugos világába. A helyiek, a környékbeliek újra felfedezték, újra meghódították ezt a különleges vidéket, melynek közepén tündököl és szolgál a Creppy PalacsintaHáz az avasi hegyoldal ékszerdobozaként, a környék különlegességeként.  

 

creppypalacsintahazallo.jpg

A Creppy PalacsintaHáz étterme

 

És, ha már a pincék: sokan elképzelni sem tudják milyen "bornagyhatalom" volt Miskolc az elmúlt évszázadok során. Az avasi hegyoldal közel 800 pincét rejt ma is, melyek némelyike 6-800 éves is lehet. Miskolc múltja, ezeréves története ezek között a pincék között, illetve a pincékben íródott. Csak egy példa: Miskolcon 1577-ben 14 szőlőhegyen, 627 gazdának volt szőlője. Ebből 117 az Avason, 105 a Bábonyibércen, 83 a Bedegvölgyön, a többi szerte a városban. 

Városunkban a 19-20. század fordulóján komoly "pincekultúra" bontakozott ki. Ebben az időben tartotta magát az a mondás, hogy ,,nem is igazi miskolci polgár az, akinek az Avason nincs pincéje." Az avasi és a tetemvári pincékben vígalmi negyedek alakultak ki, asztaltársaságok jöttek létre írókkal, költőkkel, befolyásos emberekkel. Egészen különleges adottsága a városnak, hogy a belvárostól pár percre, a város szívében helyezkednek el ezek a pincesorok. 

Miskolc szakrális központja a kezdetektől az Avas volt, egészen különleges atmoszférát biztosított és biztosít ma is ez a hely az itt működő vendéglátóipari egységek számára (is).

 

cc.jpeg

A Creppy Center 

 

A Creppy PalacsintaHáz valódi értéket hozott ennek a sokat megélt vidéknek az életébe, különlegességet csempészett az itt élők, valamint az ide látogatók napjaiba. Nyugodtan kijelenthetem, hogy a Creppy PalacsintaHáz maga is értéke ennek a vidéknek, egy olyan vonzerő, ami miatt az ország távoli szegleteiből, sőt még külföldről is felkeresik az avasi lankákat.

 

Oszlánczi Réka interjú 

(2019-ben készítettem interjút vele, most ennek egy részét olvashatjátok)

 

- Családi vállalkozásként indítottátok az éttermet, igaz?

- Igen, ez egy családi vállalkozás volt az elejétől fogva. Még a diplomamunkámat írtam az egyetemen, amikor elkezdtük. Amúgy szociológia szakos tanár vagyok hivatalosan, papíron, a szakmámban azonban egy percet sem dolgoztam. Az egyetemi tanulmányaim mellett kezdtük el az itteni vendéglátást. Vendéglátós családból származom, már nyolc évesen a tapolcai strandon, a strand büféjében a palacsinta pultot kaptam, és elkezdtem a kreatívkodást. Hagytak engem kibontakozni. Kérték a strandolók a palacsintát lekvárral vagy kakaóval, és én állítottam össze a benne lévő tölteléket.

 

- Olyan is volt, hogy kérték, a kislány készítse el a palacsintájukat?

- Igen, arra is volt példa. A büfében minden reggel kipakoltam a baracklekvárt, a kakaót, meg a fahéjat és készítettem a palacsintákat. Újításokat is eszközöltem, mert például ha a banánturmixhoz volt banán, akkor azt felkarikáztam és leöntöttem csokiöntettel. Mondtam a szüleimnek, hogy vegyük fel ezt a kínálatba, mert keresik és szeretik. Azt szoktam mondani, hogy az Aloha palacsinta az étlapunkon onnan ered, nekem ez nyolcévesen is megvolt a tarsolyomban. Később a családnak volt egy bisztrója Miskolcon, majd Gesztelyben is egy kamionos bisztró jellegű vendéglátóhely. "Menüztetős" helyet is üzemeltettünk a Búza téren, Hevesbe pedig volt egy kifőzdénk, ahol egyszer egy 300 fős lagzit is megrendeztünk. Az külön élmény volt, mert amikor hátra mentem raktárba és hozták a tortákat - 40-50 darab torta volt végigpakolva az asztalon -, az nekem a Kánaánt jelentette, mert nagyon édesszájú vagyok.

 

diva.jpg

Díva palacsinta

 

- Azóta is megvan ez a családi vonal az étteremben?

- Persze, 23 évesen kezdtem/kezdtük el az éttermet üzemeltetni és akkor a szüleim már tudták azt, hogy ugyan közösen indítottuk, de az irányítás teljes mértékben az én kezemben lesz, azért, hogy tapasztaljam meg a buktatókat is, menjek túl azokon a dolgokon, amelyeken végig kell menni. Természetesen a háttérben ott voltak és segítettek, ha kellett. Ez ugyanígy megvan a mai napig, édesanyám a konyhafőnök, minden egyes ételt ellenőriz, édesapám mindenféle karbantartást el tud végezni, a bátyám pedig a marketingben segédkezik.

 

- Miért pont palacsinta? 

- Ki nem szereti a palacsintát? Erre azt szoktam válaszolni. Tíz emberből kilenc tuti, hogy azt feleli rá, hogy nagyon szereti. Ha jobban belegondolunk, akkor ez egy tészta, egy köret, ami kiválóan megállja a helyét, akár sós, akár húsos raguval. Elkezdtem kísérletezni, miket lehet kihozni belőle, illetve nekem még a gyerekkori élményem is benne van, ahogy említettem már kísérleteztem a banános-csokis-nutellás-vaníliás kombinációval. Amikor nyitottuk ezt az éttermet, eldöntöttük, hogy ez nem lesz még egy rántotthúsos, sültkrumplis hely, ennek a helynek saját arculata lesz. Ez azonban még 2006-ban volt, akkor ezt a tematikus gasztronómiát még el kellett fogadtatni vendégekkel. Nem volt annyira trendi ez a manapság jellemző gasztroforradalom.

 

- Gondolom először értetlenül néztek rád, hogy a hagyományos palacsintából mit talált ki ez a lány.

- Azt mondta sok vendég, hogy na jó, eszik egy pörköltöt, az oké. Nade palacsintával? Sült krumpli az elején még volt a kínálatban, később pedig, ha mondjuk tíz emberből - egy társaságból - egy valaki sehogysem tudott a palacsintával megbarátkozni, akkor rendben, kapott egy salátát grill csirkével. De mára már annyira elfogadták, hogy most már trendi lett a Palacsintaház, és szeretik, hogy meghökkentő dolgokat találunk ki. Nálunk például a Sushi palacsinta is édes, mert tejberizzsel tálaljuk.

 

lasvega.jpg

LasVega palacsinta

 

- Kislányként, amikor palacsintát sütöttél a strandon, gondoltál arra, hogy egyszer ebből fogsz megélni?

- Nem, abszolút nem. Angoltanárként diplomáztam le, bár azt tudtam, hogy sokat nem fogok benne dolgozni, nem az én utam. De azt azért nem gondoltam, hogy a Palacsintaház ilyen jól fog működni. Nagyon hálás vagyok a szüleimnek, hogy segítettek, és a vendégeknek, hogy ennyire megszerettek minket. Megtetszett nekik ez az újhullámos gasztronómia. És bizony nagyon sok munkám van benne, erre áldoztam az egész fiatalságom, hogy ezt felépítsem és kitaláljam.

 

- A Palacsintaház egyik különlegessége egy Rekord elnevezésű menü, ami abból áll, hogyha egy levest, egy sós és egy édes palacsintát valaki meg bír enni, akkor felkerül az étterem falára. Mennyien ették meg eddig a Rekord menüt, van erről információtok? 

- Na, ezt még nem kérdezte még senki. Nem tudom. Évente "cseréljük a falat", ötven oklevél biztos elfér rajta. Az első években még nem volt rekord menü, de 4-500-an biztos megették már.

 

- Mennyit dolgozol egy nap? Mennyi energiád van benne? Szabad ezt megkérdeznem?

- Heti hét nap, és napi 14 óra. Ezzel kelek, ezzel fekszem. Elsőként itt vagyok a nyitás előtt, és ha nem is vagyok itt fizikailag napközben mindig, de az ezzel kapcsolatos ügyeket intézem állandóan.

 

 svejkallobor.jpg

Svejk palacsinta

 

- Van egy kabalafigurája a háznak. Hogyan jött létre Palacsinta Patrik és miért pont Palacsinta Patrik?

- A PP mindenképpen fontos volt. A Patrik az olyan menő név, olyan kis vagány. Mindenkinek más jut eszébe róla. Palacsinta Patrik a palacsinták kitalálója. Egy mesét akartunk neki létrehozni, mert mindenki kérdezi, hogy honnan jönnek a palacsinták ötletei. Patrik az, aki kitalálja a palacsintákat, ő itt, az avasi pincék zegzugos világában él, és innen indul el felfedező körútra a világban, hogy összegyűjtse a palacsinta recepteket és megmutassa a világon mindenhol, hogy mi milyen palacsintát készítünk.

 

- Kik voltak a legérdekesebb vendégek az évek során? Hírességek, különleges emberek?

- Sokan voltak, egy időben emléklapot is készítettünk róluk. Soma, Fenyő Iván, Vadon Jani vagy Kaszás Géza, aki például teljesítette a Rekord menüt is. A kosaras lányok, a focisták edzője Fernando, vagy régebben rendszeres vendég volt Luque, Arze is sokat járt ide, sőt tavaly is meglátogatott minket. De Aranyosi Péter, Müller Péter Sziámi, és sok-sok híres ember is járt már az étteremben.

 

Ma a Creppy nemzetközileg elismert márkája a különleges, prémium palacsintás vendéglátásnak. Miskolcon vár egy egyedülálló, multifunkciós palacsinta központ, a rendezvény és franchise bázisként is funkcionáló Creppy Center.

 

nmz07315.jpg

 

Büszkék vagyunk, hogy szeretett városunk, Miskolc egyik értékévé válhatott a Creppy PalacsintaHáz és testvér étterme, a Creppy Center, mely messzeföldre viheti jóhírét a vidék különlegességének.

A bejegyzés trackback címe:

https://miskolciszemelvenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr7816751876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása